menu
nl
Online tickets met €1 korting!

Veelgestelde vragen

Update pagina: 12 oktober 2020, 09.30 uur

1.1. Gaat Heksendoorn door?
In het kader van het coronavirus werkt Avonturenpark Hellendoorn tijdens Heksendoorn met een beperkte capaciteit om de 1,5 meter te garanderen. Daarnaast hanteren wij eenrichtingsverkeer, zijn tickets alleen online verkrijgbaar en verplichten wij het gebruik van mondkapjes in onze binnenlocaties. Heksendoorn gaat dus gewoon door en wij doen er alles aan om een veilige omgeving te blijven bieden aan onze gasten. 

1.2. Moet ik reserveren voor de Theatershow van Kareltje, Jasmijn en Odelia? 
Ja, reserveren is verplicht voor de Theatershow. I.v.m. de beperkte capaciteit binnen ons Gouden Theaterpaleis verzoeken wij om u in te schrijven voor een van de shows. Dit kunt u doen in onze Winkel. Er mag 1 volwassene mee. Zorg dat u zich tijdig inschrijft, vol = vol.

1.3. Mijn ticketcode is reeds gebruikt, wat nu? 
Als uw ticketcode tijdens het reserveren aangeeft “code reeds gebruikt” raden wij u aan contact op te nemen met de externe partij waarvan u de tickets heeft ontvangen. 

1.4. Zit er een eindtijd aan mijn reservering?   
Nee, op reguliere openingsdagen mag u blijven tot sluitingstijd. Het tijdslot geldt alleen voor de aankomsttijd.

1.5. Waarom kan ik als abonnementshouder niet meerdere reserveringen maken?
U kunt één bezoek per keer reserveren. Na uw gereserveerde bezoek aan het Avonturenpark kunt u weer een nieuwe reservering plaatsen. 

Let op: abonnementhouders dienen bij reservering hun unieke nummer (staat op de pas onder de streepjescode) in te vullen.

1.6. Waarom is reserveren verplicht?
Reserveren op onze website is verplicht aangezien we een lager aantal gasten per dag mogen toelaten. Abonnementhouders dienen hun bezoek ook te reserveren om teleurstellingen aan de poort te voorkomen. We zullen werken met genoeg capaciteit voor abonnementhouders. Telefonisch kan niet worden gereserveerd.

1.7. Ik heb een kortingsbon, hoe kan ik nu reserveren?
U kunt reserveren door te kiezen voor ‘Ik heb een bon’. Kies vervolgens de bon die u heeft en u kunt verder gaan met reserveren. 

1.8. Ik heb nog geen parkeerticket. Waar kan ik deze nu aanschaffen?
Deze kunt u aanschaffen in de Avonturenpark App die u gratis kunt downloaden via de App Store en Google Play.

1.9. Wat als een tijdvak uitverkocht is?
Dit kan spijtig genoeg plaatsvinden gezien de beperkte capaciteit. Wij werken met meerdere tijdvakken (vanaf 10.00 uur) dus wij raden u dan aan voor een andere tijdvak te kiezen.

Tip: zorg ervoor dat u ruim op tijd een reservering plaatst om zo teleurstelling te voorkomen. 

1.10. Waarom zijn er verschillende tarieven in de ticketshop?
Er zijn verschillende tarieven omdat de ticketprijs wordt bepaald door vraag en aanbod. De prijzen zijn dynamisch en worden beïnvloed door diverse factoren zoals: weer, capaciteit en periode.

1.11. Ik heb een reserveringstijd qua entree, tot hoe laat mag ik blijven?
De gehele dag! Let er wel op dat u ook bij het verlaten van ons park de 1,5 meter afstand in acht neemt.

1.12. Mag ik het park bezoeken als ik ziek ben?
Nee, blijf thuis als u of iemand in uw huishouden verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging) en/of koorts heeft.

1.13. Met wie mag ik het park bezoeken?
Wij nemen de richtlijnen van het RIVM in acht. Bezoek het Avonturenpark daarom alleen of met uw eigen huishouden. Een maximum van 6 personen per huishouden is toegestaan.

1.14. Ik heb geen tickets ontvangen via de mail?
Het kan zijn dat deze in uw spam inbox terecht zijn gekomen. Mocht u de tickets niet hebben ontvangen, dan vragen wij u om ons een mail te sturen naar: team.marketing@avonturenpark.nl met uw betalingsbevestiging.

1.15. Kan ik de datum van bezoek op mijn ticket wijzigen?
Het is niet mogelijk om de data van reeds een gemaakte reservering te wijzigen. Indien u onzeker bent over uw bezoekdag dan raden wij u aan een flexticket (zonder datum*) aan te schaffen.

*Let op: ook met een flexticket dient u een reservering te maken vóór uw dag van bezoek.

Verplicht: voor het betreden van onze spookhuizen is een mondkapje verplicht. Deze wordt door ons verstrekt bij het omwisselen van uw spookhuisticket voor een tijdvak kaartje. U kunt uiteraard ook uw eigen mondkapje meenemen.

Daarnaast verplichten wij het gebruik van een mondkapje in onze binnenlocaties, te weten: De Winkel, Discovery Club, Rioolrat, Gouden Theater Paleis en alle toiletgebouwen.

2.1. Waarom kan ik als abonnementshouder niet meerdere reserveringen maken?
U kunt één bezoek per keer reserveren. Na uw gereserveerde bezoek aan het Avonturenpark kunt u weer een nieuwe reservering plaatsen.

2.2. Is het mogelijk om na 1 juni 2020 nog een tegoed te ontvangen voor de gesloten periode?
Nee, dit is niet mogelijk. Keuzes konden tot 1 juni worden doorgegeven via team.marketing@avonturenpark.nl. Indien u dit later doorgeeft dan wordt dit niet in behandeling genomen.

2.3. Krijg ik nog korting bij overige parken?
De kortingsbonnen zijn beperkt geldig. Neem contact op met het betreffende park en informeer naar de mogelijkheden. 

2.4. Kunnen opa en oma gratis mee op de Familie Pas?                     
Opa en oma mogen samen met de kleinkinderen het Avonturenpark weer bezoeken. De kinderen kunnen met hun Familiepas gezellig samen met opa en oma naar het park. Opa’s en oma’s met een seizoenspas kunnen direct reserveren via de website. 

Opa’s en oma’s zonder seizoenspas kunnen het abonnementnummer aanvragen via team.marketing@avonturenpark.nl en bij een eerste bezoek de seizoenpas ophalen bij de Informatiebalie.

3.1. Is de horeca geopend?
Ja, onze afhaalpunten zijn geopend. Eethuis De Berghoeve is op dit moment nog gesloten. Bij Bella’s Smakbar hebben we het assortiment uitgebreid met diverse Mexicaanse gerechten

3.2. Zijn de terrassen toegankelijk?
Vanaf donderdag 15 oktober 2020 zijn de terrassen weer gesloten. We hebben we extra bankjes in ons park geplaatst waar u, incl. 1,5 meter afstand, van uw eten/drinken kunt genieten.

4.1. Mag ik mijn kind assisteren in Dreumesland?                                      Indien noodzakelijk mag u uw kind assisteren bij het in- en uitstappen.  Wacht u hiermee totdat de medewerker aangeeft dat u mee mag lopen. Houd 1,5 meter afstand tot de medewerkers en andere volwassen bezoekers. 

Let op: parkeer uw buggy bij de buggyparkeerplaats en neem deze niet mee Dreumesland in.

4.2. Wie hebben toegang tot Fort KnalKruit & de Speeltuinen?
Alleen bezoekers t/m 17 jaar hebben toegang tot Fort Knalkruit en de Speeltuinen.  Kinderen/jongeren in de leeftijd van 13 t/m 17 jaar dienen de 1,5 meter afstand tot volwassenen in acht te nemen. 

4.3. Hoe controleren jullie beugels in attracties?
Onze medewerkers controleren beugels op veilige afstand en kunnen u niet assisteren met beugels en/of bij in- en uitstappen. Lukt het niet om uw beugel zelf te sluiten en/of zelfstandig in en uit een attractie te stappen, dan kunt u géén gebruik maken van de attractie.                                                                                       
4.4. Mag ik mijn eigen zitplaats kiezen?
Nee, het is niet mogelijk om uw eigen zitplaats te kiezen, deze zal toegewezen worden door onze medewerkers.

4.5  Wat is de capaciteit in de achtbanen?
Op sommige dagen kan het voorkomen dat gedurende beperkte tijd de achtbanen alleen toegankelijk zijn voor personen t/m 17 jaar. Dit om de wachttijden voor onze hoofddoelgroep te reduceren. Wilt u als volwassene samen met uw kind in de achtbaan,  dan kan dit uiteraard tijdens de rest van de dag.  We rekenen op uw begrip. 

5.1. Is het Slidepark geopend? 
Nee, het seizoen van het Slidepark is afgelopen.

6.1. Wat te doen bij regen?
Aangezien we geen indoor schuilplekken hebben nu horecalocaties binnen niet geopend zijn. Raden wij u aan uw eigen paraplu mee te nemen. In de winkel zijn ook regenponcho’s te koop.                       

6.2. Verhuren jullie rolstoelen, buggy’s en bolderkarren?
Nee, deze worden tot nader order niet verhuurd i.v.m. onze maatregelen.                                                                                  
6.3. Waarom is het Entertainment programma aangepast?
Op dit moment hanteren wij een aangepast programma. Meet & Greets zijn tot nader orde niet mogelijkheid i.v.m. de 1,5 meter. De show ‘Kareltje, Jasmijn en de Heksensoep’, wordt meerdere malen per dag opgevoerd in het Gouden Theater Paleis. Deze show vindt op weekend- en vakantiedagen plaats vanaf 13.00 uur.                                

6.4. Hebben jullie kluisjes?
Ja, er zijn speciale kluisjes in het park naast de entree. Kleine kluisjes kunnen een dag gehuurd worden voor € 4,00, grote kluizen kosten € 7,00 per dag. Er kan alleen met pinworden betaald.                                                                                
6.5. Hoe kom ik aan een plattegrond?
Deze worden niet meer geprint op ons park om de hoeveelheid papier te verlagen. U vindt onze nieuwe plattegrond (eenrichting) in onze gratis Avonturenpark App. Wij adviseren u deze te downloaden via de App Store en Google Play.                                                                                                                            
6.6. Verstrekken jullie uitgangspassen?
Nee, deze worden tot nader order niet verstrekt omdat de 1,5 meter afstand niet gewaarborgd kan worden. Personen met autipas en rolstoelgebruikers kunnen momenteel geen gebruik maken van de uitgangspaden om attracties te betreden. 

6.7. Hoe kan ik betalen?
In verband met de aangepaste maatregelen kan er alleen betaald worden met pin. Indien pinnen niet mogelijk is, kunt u bij de Informatiebalie contant geld op een speciale pas opladen. Op deze pas zijn € 2,- administratiekosten van toepassing.