menu
nl
Online tickets met €1 korting!

Veelgestelde vragen

Update pagina: 25 september 2021, 13:50 uur

Wij verwelkomen u graag in Avonturenpark Hellendoorn! Vanaf zaterdag 25 september kunt u ons bezoeken op reservering én zonder test. Als doorstroomlocatie vragen wij voor de entree van ons park niet om een coronatoegangsbewijs. Voor een bezoek aan Eethuis de Berghoeve is voor alle bezoekers van 13 jaar en ouder een coronatoegangsbewijs in de vorm van een QR-code verplicht, voor de overige horeca op het park is dit niet noodzakelijk. 

1.1. Mag ik het park bezoeken als ik ziek ben?
Nee, blijf thuis als u of iemand in uw huishouden gezondheidsklachten heeft (zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging en/of koorts).

1.2 Waarom is reserveren verplicht?
Om de doorstroom in ons park te bevorderen blijven wij werken met een beperkte capaciteit. Hierdoor is reserveren op onze website verplicht en zijn onze kassa’s gesloten. Abonnementhouders hoeven niet te reserveren. Telefonisch kan niet gereserveerd worden. Tip: zorg ervoor dat u ruim op tijd een reservering plaatst om zo teleurstelling te voorkomen. 

1.3 Moet ik een mondkapje dragen in Avonturenpark Hellendoorn?
Nee, het is niet verplicht om een mondkapje te dragen in ons park.

1.4 Heb ik een vaccinatiebewijs of negatief testbewijs nodig voor een bezoek aan het Avonturenpark?
Nee, u hoeft geen vaccinatiebewijs of negatief testbewijs te laten zien bij uw bezoek. Met ingang van zaterdag 25 september dient iedereen van 13 jaar en ouder bij Eethuis de Berghoeve een corona toegangsbewijs – in de vorm van een QR-code – te laten zien. 

2.1 Wat is het verschil tussen Heksendoorn en Screams?
Heksendoorn is gericht op families en draait voornamelijk om Opperheks Odelia. Heksendoorn is het reguliere Avonturenpark maar dan in een sfeervol en kindvriendelijk Halloween thema.

Screams is gericht op de 12+ doelgroep en draait om angsten overwinnen. Niet alle attracties zijn geopend. Er zijn 9 horror zones ingericht en er lopen 100+ scare actors rond.

2.2 Hoe ziet het programma eruit op 16/22/23/30 oktober?
10.00 – 17.00 uur: Heksendoorn dagprogramma en 1 spookhuis geopend
17.00 – 19.00 uur: Heksendoornavond en 2 spookhuizen geopend
18.45 – 18.55 uur: Vuurwerkshow bij de Wild Waterval 
19.00 – 23.00 uur: Screams en 3 spookhuizen, 2 walkthroughs en 4 scare zones geopend

2.3 Wat houden de Horror Zones in tijdens Screams?
Er zijn 3 betaalde spookhuizen (schaal 3 op 3 qua engheid)
Er zijn 2 gratis walkthroughs (schaal 2 op 3 qua engheid)
Er zijn 4 gratis scare zones (schaal 1 op 3 qua engheid)

2.4 Welke attracties zijn geopend tijdens Screams?
Balagos, DrakenNest, Wildwaterval, Piraat Enterhaak, Galjoen, Tarantula Magica, Rioolrat, Sungai Kalimantan, Discovery Club en de Donderstenen zijn geopend tijdens Screams. 

2.5 Werkt Odelia’s Toverstaf ook?
Deze werkt tot 19.00 uur. Overdag werkt deze dus wel behalve in het spookhuis.

2.6 Wanneer zijn de Heksendoorn openingsdagen?
Heksendoorn is op 9/10/16/17/18/19/20/21/22/23/24/27/30/31 oktober

2.7 Wanneer is Screams?
Screams wordt georganiseerd op 16/22/23/30 oktober van 19.00 tot 23.00 uur.

2.8 Wat is de adviesleeftijd voor Screams?
We hanteren een adviesleeftijd van 12+ maar geen minimumleeftijd. Iedereen is dus welkom. 

2.9 Wat is de adviesleeftijd van Heksendoorn?
Deze is hetzelfde als Avonturenpark Hellendoorn. Heksendoorn is dus geschikt voor jong en oud.

2.10 Geldt er een minimumleeftijd voor Heksendoorn/Screams/Spookhuizen?
Nee.

2.11 Moet ik als abonnementhouder betalen voor Screams?
Nee, als abonnementhouder hoeft u niet te betalen voor Screams en geen reservering te plaatsen. Alleen de Spookhuistickets zijn niet bij het abonnement inbegrepen en moeten nog online aangeschaft worden.

2.12 Ik heb al een ticket voor heksendoorn op [16/22/23/30 oktober], moet ik een aanvullend/los ticket kopen voor Screams?
Nee, u kunt tot sluitingstijd in het park blijven. Vanaf 19.00 uur wordt het griezelen vanwege de Screams activiteiten.

2.13 Kan ik een ticket kopen voor alleen Screams?
U kunt een regulier dagticket kopen via onze website, u bent de hele dag welkom (vanaf gereserveerde aankomsttijd). Voor spookhuizen heeft u losse online tickets nodig. 

2.14 Ik heb een ticket voor Screams, kan ik ook eerder komen?
U bent welkom vanaf het tijdslot dat u heeft gereserveerd. Let op: des te later u boekt des te meer (vroege) tijdvakken uitverkocht zullen raken.

2.15 Ik heb een ticket van een externe partij dat geldig is t/m oktober. Kan ik Heksendoorn en/of Screams ook bezoeken?
Jazeker. U dient alleen wel een online reservering te maken via onze website – ‘ik heb al een ticket’.

3.1 Hoe kan ik reserveren voor een spookhuis?
Dit kan op twee manieren: 1. aan het einde van de bestelling kunt u een spookhuis als extra optie toevoegen, of 2. Een los spookhuisticket kopen (let op! U heeft ook een ticket voor het Avonturenpark nodig).

Spookhuistickets kunnen alleen online gekocht worden.

3.2 Vanaf hoe laat zijn de spookhuizen geopend?
Op reguliere openingsdagen is alleen het Horror Hotel geopend vanaf 13.30 uur. Op 16/22/23/30 oktober zijn alle 3 spookhuizen geopend. Death Lab is op deze dagen geopend vanaf 17.00 uur en House of Witches vanaf 18.00 uur.

3.3 Wat kost een spookhuisticket?
Een spookhuis kost € 4,- per persoon.

3.4 Kan ik een spookhuis bezoeken zonder ticket voor het Avonturenpark?
Nee, u dient ook een entreebewijs voor het Avonturenpark te hebben. 

3.5 Wat is de adviesleeftijd van het spookhuis Horror Hotel overdag tijdens Heksendoorn?
We adviseren een minimum leeftijd van 8 jaar, maar ieder kind is weer anders en daarom vertrouwen we op de inschatting van ouders. Het Horror Hotel is geen kindvriendelijk spookhuis maar bevat acteurs, donkere gangen en schrikmomenten.

3.6 Wat zijn de adviesleeftijden van de spookhuizen tijdens Screams?
Ook hier hanteren we de adviesleeftijd 12+.

3.7 Ik heb al een ticket voor Heksendoorn, maar nu zie ik dat er ook spookhuizen zijn/Ik ben vergeten een spookhuisticket aan te schaffen bij mijn bestelling/reservering. Kan ik losse tickets voor spookhuizen kopen?
Ja, ga voor losse ticket naar www.avonturenpark.nl > koop tickets & reserveer uw dag van bezoek > Spookhuizen.

3.8 Kan ik het tijdvak van mijn spookhuis ticket wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk. 

3.9 Ik wil mijn bezoekdag veranderen, wat gebeurt er met mijn spookhuistickets?
U kunt de bezoekdag niet wijzigen als er spookhuistickets bij zitten. 

3.10 Kan ik de dag van mijn spookhuistickets wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk. 

3.11 Waarom worden er minimaal 45 minuten qua tijdvakken tussen de spookhuizen geadviseerd?
Dit adviseren we zodat u geen tijdsdruk heeft tussen het bezoeken van de diverse spookhuizen. Niet alle spookhuizen liggen vlakbij elkaar en zijn dus niet snel na elkaar te bezoeken.

3.12 Ik heb wel voor een spookhuisticket betaald, maar ik heb nog geen bevestiging ontvangen.
Het kan zijn dat de verwerking van uw reservering iets langer duurt dan gebruikelijk. Wij verzoeken u een uur te wachten en uw spambox te controleren. 

4.1 Waarom is reserveren verplicht?
Om de doorstroom in ons park te bevorderen blijven wij werken met een beperkte capaciteit. Hierdoor is reserveren op onze website verplicht en zijn onze kassa’s gesloten. Abonnementhouders hoeven niet te reserveren. Telefonisch kan niet gereserveerd worden. Tip: zorg ervoor dat u ruim op tijd een reservering plaatst om zo teleurstelling te voorkomen.

4.2 Wat als een tijdvak uitverkocht is?
Dit kan spijtig genoeg plaatsvinden gezien de beperkte capaciteit. Wij werken met meerdere tijdvakken (vanaf 10.00 uur) dus wij raden u dan aan voor een andere tijdvak te kiezen.

4.3 Zit er een eindtijd aan mijn reservering?
Nee, op onze openingsdagen mag u tot sluitingstijd op het park blijven. Tijdens Screams op 16, 22, 23, 30 oktober kunt u tot 23.00 uur in het park blijven… Als u durft!

4.4 Ik heb nog geen parkeerticket. Waar kan ik deze nu aanschaffen?
Deze kunt u voor €7,00 aanschaffen via onze website en via onze app.

4.5 Kunnen mijn e-tickets vanaf mijn mobiel worden gescand?
Ja dat is mogelijk, echter om de doorstroom te bevorderen willen wij u verzoeken uw ticket en reservering geprint mee te nemen.

4.6 Waarom zijn er verschillende tarieven in de ticketshop?
Er zijn verschillende tarieven, omdat de ticketprijs door vraag en aanbod wordt bepaald. De prijzen zijn dynamisch en worden beïnvloed door diverse factoren zoals het weer, de capaciteit en de gewenste periode.

4.7 Ik heb geen tickets ontvangen via de mail?
Mogelijk zijn uw entreetickets in uw spaminbox beland. Mocht u de tickets niet hebben ontvangen, dan vragen wij u om ons een mail te sturen naar: team.marketing@avonturenpark.nl met uw betalingsbevestiging.

4.8 Kan ik de datum van mijn reservering wijzigen?
U kunt de datum van uw ticket wijzigen tot uiterlijk 2 uur voor uw bezoek. Daarna niet meer. U kunt met uw originele ordernummer en e-mailadres de datum van uw bezoek wijzigen. Ga hiervoor naar de ticketshop (‘koop tickets en reserveer uw dag van bezoek’) en scroll vervolgens naar beneden voor de optie ‘verander uw bezoekdag’. Wijzingskosten zijn van toepassing.

4.9 Mag ik tussentijds het park verlaten?
Tussentijds verlaten van het park is mogelijk, maar moet altijd in overleg met de medewerker bij de entreepoort.

5.1 Moet ik online reserveren als ik een abonnement heb?
Nee, vanaf 25 september 2021 is het niet meer noodzakelijk een online reservering te plaatsen als abonnementhouder. Voor overige gasten blijft een reservering noodzakelijk. 

5.2 Kan ik met mijn abonnement gratis Heksendoorn en/of Screams bezoeken?
Ja, uw abonnement geeft onbeperkt en gratis toegang in oktober. Abonnementhouders hoeven voor Heksendoorn en Screams geen reservering te plaatsen. Let op: het bezoeken van onze spookhuizen is tegen betaling en niet inbegrepen in uw abonnement. U kunt de tickets voor onze spookhuizen los aanschaffen in onze ticketshop onder de optie ‘Spookhuizen’. Deze tickets zijn alleen online verkrijgbaar.

5.3 Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen voor toegang in seizoen 2022?
Naar verwachting is dit vanaf oktober mogelijk. Wij zullen u per mail informeren. 

6.1 Mag ik mijn kind assisteren in Dreumesland?
Indien noodzakelijk mag u uw kind assisteren bij het in- en uitstappen. Wacht rustig totdat de medewerker aangeeft dat u mee mag lopen. 

Let op: parkeer uw buggy bij de buggyparkeerplaats en neem deze niet mee Dreumesland in.

6.2 Is het Slidepark geopend?
Het seizoen van Aquaventura Slidepark is afgelopen. Het Slidepark zal medio juni 2022 weer openen. 

6.3 Is de horeca geopend?
Ja, diverse afhaalpunten en horecalocaties zijn geopend. Let op: alleen bij het overdekte restaurant Eethuis de Berghoeve is een coronatoegangsbewijs verplicht. 

6.4 Hebben jullie kluisjes?
Ja, er zijn speciale kluisjes in het park naast de entree. Kleine kluisjes kunnen een dag gehuurd worden voor € 4,00, grote kluizen kosten € 7,00 per dag. De huur van de kluisjes kan alleen met pin betaald worden.

6.5 Verstrekken jullie uitgangspassen?
Ja, wij verstrekken bij de Informatiebalie weer uitgangspassen. Met behulp van een uitgangspas kunnen rolstoelgebruikers en personen met een autipas weer gebruik maken van de uitgangspaden om attracties te betreden. 

6.6 Hoe kan ik betalen?
Op ons park kan er alleen met pin betaald worden. Indien pinnen voor u niet mogelijk is, kunt u bij de Informatiebalie contant geld op een speciale pas opladen. Voor deze pas vragen wij 1 euro en aan het einde van de dag kunt u het niet-gebruikte tegoed terugkrijgen bij de informatiebalie. 

6.7 Kan ik met een autipas of rolstoel de attracties via de uitgang betreden?
Ja, het is weer mogelijk om door middel van een uitgangspas de attracties via de uitgang te betreden. Echter zijn sommige attracties vanwege een trap bij de ingang niet toegankelijk voor personen met een rolstoel, te weten: Wild Waterval, DrakenNest, Balagos, Sungai Kalimantan, Dombomolen, Rioolrat, Dino Sky Pedalo en Superglijbaan.

6.8 Is er een EHBO post aanwezig op het park?
Ja, Avonturenpark Hellendoorn beschikt over een EHBO-post, deze zit in de Informatiebalie (centraal gelegen in het park). 

6.9 Zijn er wandelwagens en/of buggy’s verkrijgbaar?
Nee, wij verhuren geen wandelwagens, buggy’s of bolderkarren. Het is wel toegestaan uw eigen wandelwagen, buggy of bolderkar mee te nemen. 

6.10 Zijn er rolstoelen te huur of te leen?
Ja, u kunt een rolstoel van ons lenen. U betaalt hiervoor 10 euro borg. De rolstoelen kunnen niet vooraf gereserveerd worden.

6.11 Blijven de attracties open wanneer het regent?
Alle attracties blijven geopend bij regen, behalve de Super Glijbaan. Bij extreem weer of onweer sluiten wij attracties wegens veiligheidsredenen. Vaak is dit slechts van korte duur, zodra het weer mogelijk is, openen de attracties weer.                 

6.12 Mag ik een hond meenemen naar het park?
Honden zijn van harte welkom in Avonturenpark Hellendoorn, mits aangelijnd. Tegen betaling van € 2,- entree ontvangt u van ons een hondenschepje en verwachten wij dat ons park netjes achtergelaten wordt. De hond mag niet mee in de attracties en shows. 

6.13 Mag ik roken op het Avonturenpark?
Avonturenpark Hellendoorn heeft haar rookbeleid aangescherpt. Roken is niet toegestaan op het Avonturenpark, m.u.v. de aangelegde rookzones. U herkent deze locaties (verspreid over het park) aan de bordjes met ‘rookzone’. De rest van het park is volledig rookvrij.

Toegankelijkheid

Avonturenpark Hellendoorn streeft er naar zoveel mogelijk attracties toegankelijk te maken voor bezoekers in een rolstoel. U zult echter begrijpen dat dit niet in alle gevallen even gemakkelijk is. Dit is ook grotendeels afhankelijk van uw eigen mogelijkheden.

In alle gevallen geldt echter dat u onze (attractie-)medewerkers ten allen tijden kunt aanspreken om u een handje te helpen. Dit is mogelijk zolang hun werkzaamheden dit toelaten; veiligheid gaat voor alles. U mag als rolstoelgebruiker drie begeleiders meenemen om waar mogelijk de attractie via de uitgang te betreden. 

Wat is de rolstoeltoegankelijkheid van de attracties?
Niet of zeer lastig toegankelijk voor personen in een rolstoel zijn:
– Wild Waterval
– Drakennest
– Balagos
– Sungai
– Dombomolen
– Rioolrat
– Dino Sky Pedalo
– Superglijbaan

Zijn er gehandicaptentoiletten aanwezig op het park?
In het park zijn twee gehandicaptentoiletten aanwezig. Het toilet in Eethuis de Berghoeve (vanaf de ingang van het restaurant gezien, rechts achterin het gebouw) is het eenvoudigst te bereiken. Het tweede toilet bevindt zich beneden tussen Bella’s Smakbar en de Discovery Club. De makkelijkste toegang is via de Magiestralen. De weg vanaf Bella’s Smakbar geeft u namelijk toegang via een hellend vlak.

Zijn de horeca en winkels toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
In principe zijn al onze horecapunten en winkels in het park goed toegankelijk voor al onze gasten. Mocht u onverhoopt toch hinder ondervinden, vraag dan om assistentie van onze medewerkers. Zij helpen u graag.

Is het Aquaventura Slidepark toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Het Aquaventura slidepark zelf is goed toegankelijk. De paden zijn verhard. De zandgedeelten zijn voor u mogelijk moeilijker te gebruiken. Voor alle slides geldt dat deze alleen toegankelijk zijn via een trap. De toegankelijkheid hiervan is daardoor voor vrijwel alle rolstoelgebruikers onmogelijk of lastig.

Zijn er rolstoelen te huur of te leen?
Ja, u kunt een rolstoel van ons lenen. U betaalt hiervoor 10 euro borg. De rolstoelen kunnen niet vooraf gereserveerd worden.

Kan ik met een autipas of rolstoel de attracties via de uitgang betreden?
Ja, het is weer mogelijk om door middel van een uitgangspas de attracties via de uitgang te betreden.

Voor gasten die vanwege een beperking hun bezoek extra goed voor willen bereiden, bieden wij een prikkelarme plattegrond aan.

Wilt u met een niet direct zichtbare handicap gebruik maken van het betreden van de attractie via de uitgang? Meldt u dan met een doktersverklaring of autipas bij de Informatiebalie op het park. Indien u rolstoelafhankelijk bent, hoeft u zich niet te melden en kunt u direct via de uitgang de attractie betreden. 

Op vertoon van uw doktersverklaring of autipas kunt u bij de Informatiebalie op het park een uitgangspas verkrijgen. Met deze uitgangspas kunt u via de uitgang de attracties bezoeken. Op het pasje mogen in totaal 4 personen (1 persoon en 3 begeleiders). Voor dit pasje vragen wij €10,- borg. Bij het inleveren van de uitgangspas krijgt u uw borg weer retour.

Waarschuwing voor mensen met epilepsie.
Deze attracties bevatten veel lichteffecten: De Rioolrat, Jungle Expedition, The Discovery Club en Bella’s Swing Paleis.

De volgende attracties zijn niet toegankelijk voor zwangeren: 
– Balagos
– Rioolrat
– Donderstenen
– Fort Knalkruit
– DrakenNest
– Tarantula Magica

Bij overige attracties dient u zelf een inschatting te maken. Attracties waar u vast zit met een beugel kan bijvoorbeeld problemen opleveren.