menu
nl
Online tickets met €1 korting!

Veelgestelde vragen

Update pagina: 14 mei 2021, 10:45 uur

We zijn blij dat we ons park weer mogen openen en men ons zal kunnen bezoeken met inachtneming van de 1,5 meter maatregelen én zonder test.

Veilig Samen Uit
Het vorig jaar gehanteerde Veilig Samen Uit-protocol, waarbij maatregelen getroffen zijn om alle gasten een veilig en verantwoord dagje uit te bieden, zal ook vanaf 22 mei leidend zijn. Door gasten vooraf te laten reserveren en de capaciteit te verlagen kan de anderhalve meter afstand gegarandeerd worden. Ook worden de hygiënemaatregelen continu in acht genomen.

Kijk voor meer informatie op www.avonturenpark.nl/veiligsamenuit

Blijf gezond en tot snel in Hellendoorn!

2.1. Wanneer is Avonturenpark Hellendoorn weer geopend? 
Het Avonturenpark opent op 22 mei haar deuren.

2.2. Wat betekent de aangepaste opening voor mijn abonnement?
Het park opent 22 mei weer, als u nu uw abonnement koopt is deze het hele seizoen geldig vanaf 22 mei. 

Aangezien de parkopening eerder was uitgesteld hebben sommige abonnementhouders in de eerste weken het abonnement niet kunnen gebruiken. In de eerste week na onze eerste officiële openingsdag nemen we contact met u op over een mogelijke compensatie van uw abonnement voor de gemiste openingsdagen in seizoen 2021. Gezien de huidige drukte willen wij u vriendelijk vragen geen contact met ons op te nemen, wij nemen contact met u op.

Houd onze social media kanalen in de gaten om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

2.3. Kan ik mijn resevering wijzigen?
U kunt met uw originele ordernummer en e-mailadres de datum van uw bezoek wijzigen. Deze informatie treft u in uw e-mail.

3.1. Hoe gaat een bezoek aan het Avonturenpark er straks uitzien?
Meer informatie hierover vindt u op onze speciale Veilig Samen Uit pagina. Er zijn protocollen opgesteld die de maatregelen duidelijk maken en die maatregelen zijn getest om een hygiënisch en verantwoord 1,5 meter bezoek te garanderen. Veiligheid was altijd al, en is ook nu, de kern-kwaliteit van ons pretpark. Naast deze protocollen werken we met een lagere capaciteit (minder gasten op het park) en is vooraf online reserveren voor iedereen noodzakelijk. Denk verder aan vastgestelde looproutes, 1,5 meter vlakken in wachtrijen, aangepast showprogramma, minder capaciteit in attracties en extra hygiëne maatregelen.

3.2. Waarom is reserveren verplicht?
Reserveren op onze website is verplicht aangezien we een lager aantal gasten per dag mogen toelaten. Abonnementhouders dienen hun bezoek ook te reserveren om teleurstellingen aan de poort te voorkomen. We werken met genoeg capaciteit voor abonnementhouders. Telefonisch kan niet worden gereserveerd.

3.3. Wat als een tijdvak uitverkocht is?
Dit kan spijtig genoeg plaatsvinden gezien de beperkte capaciteit. Wij werken met meerdere tijdvakken (vanaf 10.00 uur) dus wij raden u dan aan voor een andere tijdvak te kiezen.
Tip: zorg ervoor dat u ruim op tijd een reservering plaatst om zo teleurstelling te voorkomen. 

3.4. Zit er een eindtijd aan mijn reservering?   
Nee, op reguliere openingsdagen mag u blijven tot sluitingstijd. Het tijdslot geldt alleen voor de aankomsttijd.

3.5. Ik heb nog geen parkeerticket. Waar kan ik deze nu aanschaffen?
Deze kunt u aanschaffen via onze website en via onze app.

3.6. Waarom zijn er verschillende tarieven in de ticketshop?
Er zijn verschillende tarieven omdat de ticketprijs wordt bepaald door vraag en aanbod. De prijzen zijn dynamisch en worden beïnvloed door diverse factoren zoals: weer, capaciteit en periode.

3.7. Mag ik het park bezoeken als ik ziek ben?
Nee, blijf thuis als u of iemand in uw huishouden verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging) en/of koorts heeft.

3.8. Met wie mag ik het park bezoeken?
Wij nemen de richtlijnen van het RIVM in acht. Bezoek het Avonturenpark daarom alleen of met uw eigen huishouden. 

3.9. Ik heb geen tickets ontvangen via de mail?
Het kan zijn dat deze in uw spam inbox terecht zijn gekomen. Mocht u de tickets niet hebben ontvangen, dan vragen wij u om ons een mail te sturen naar: team.marketing@avonturenpark.nl met uw betalingsbevestiging.

3.10 Kan ik mijn resevering wijzigen?
U kunt alleen de datum van uw ticket wijzigen als de bezoekdatum nog in de toekomst ligt. Daarna niet meer. U kunt met uw originele ordernummer en e-mailadres de datum van uw bezoek wijzigen. Deze informatie treft u in uw e-mail. Wijzingskosten van toepassing. 

4.1. Mag ik mijn kind assisteren in Dreumesland?
Indien noodzakelijk mag u uw kind assisteren bij het in- en uitstappen.  Wacht u hiermee totdat de medewerker aangeeft dat u mee mag lopen. Houd 1,5 meter afstand tot de medewerkers en andere volwassen bezoekers. 
Let op: parkeer uw buggy bij de buggyparkeerplaats en neem deze niet mee Dreumesland in.

4.2. Hoe controleren jullie beugels in attracties?
Onze medewerkers controleren beugels op veilige afstand en kunnen u niet assisteren met beugels en/of bij in- en uitstappen. Lukt het niet om uw beugel zelf te sluiten en/of zelfstandig in en uit een attractie te stappen, dan kunt u géén gebruik maken van de attractie.             

4.3. Mag ik mijn eigen zitplaats kiezen?
Nee, het is niet mogelijk om uw eigen zitplaats te kiezen, deze zal toegewezen worden door onze medewerkers.

4.4.  Wat is de capaciteit in de achtbanen?
Op sommige dagen kan het voorkomen dat gedurende beperkte tijd de achtbanen alleen toegankelijk zijn voor personen t/m 17 jaar. Dit om de wachttijden voor onze hoofddoelgroep te reduceren. Wilt u als volwassene samen met uw kind in de achtbaan,  dan kan dit uiteraard tijdens de rest van de dag.  We rekenen op uw begrip. 

4.5. Zijn de binnenattracties geopend?
Nee, de binnenattracties zoals de Rioolrat en Discovery Club zijn helaas gesloten. 

5.1. Is het Slidepark geopend? 
Nee, het het Slidepark seizoen begint weer vanaf juni.

6.1. Is de horeca geopend?
Ja, onze afhaalpunten zijn geopend. Eethuis De Berghoeve is op dit moment nog gesloten. Bij Bella’s Smakbar hebben we het assortiment uitgebreid met diverse Mexicaanse gerechten.

7.1. Wat te doen bij regen?
Aangezien we geen indoor schuilplekken hebben nu horecalocaties binnen niet geopend zijn. Raden wij u aan uw eigen paraplu mee te nemen. In de winkel zijn ook regenponcho’s te koop.

7.2. Hebben jullie kluisjes?
Ja, er zijn speciale kluisjes in het park naast de entree. Kleine kluisjes kunnen een dag gehuurd worden voor € 4,00, grote kluizen kosten € 7,00 per dag. Er kan alleen met pin worden betaald.

7.3. Verstrekken jullie uitgangspassen?
Nee, deze worden tot nader order niet verstrekt omdat de 1,5 meter afstand niet gewaarborgd kan worden. Personen met autipas en rolstoelgebruikers kunnen momenteel geen gebruik maken van de uitgangspaden om attracties te betreden. 

7.4. Hoe kan ik betalen?
In verband met de aangepaste maatregelen kan er alleen betaald worden met pin. Indien pinnen niet mogelijk is, kunt u bij de Informatiebalie contant geld op een speciale pas opladen. Op deze pas is € 1,- administratiekosten van toepassing.

Verplicht: Wij verplichten het gebruik van een mondkapje in onze binnenlocaties, te weten: De Winkel en alle toiletgebouwen. Onze binnenattracties zijn gesloten, zoals de Rioolrat en Discovery Club.

Heb ik een vaccinatiebewijs of negatief testbewijs nodig voor bezoek aan het Avonturenpark?
Nee, u hoeft geen vaccinatiebewijs of negatief testbewijs te laten zien bij uw bezoek.